Escape Room Recenzja

Escape Room Recenzja

Escape Room to najnowszy horror-thriller od reżysera Adama Robitela i pierwszy od czasów jego prequelu, Naznaczony: Ostatni klucz, trafił do kina prawie rok temu. 

Robitel rozpoczął reżyserię filmów krótkometrażowych w 2000 roku, a w 2014 roku rozpoczął pracę nad filmem fabularnym w sztucznym dokumencie nadprzyrodzonym horrorem The Taking of Deborah Logan. Następnie przeniósł się na franczyzę z Paranormal Activity: Inny wymiar (który napisał, ale nie wyreżyserował) i Naznaczony: Ostatni klucz (którego wyreżyserował, ale nie napisał), zanim powrócił do oryginalnego materiału z Escape Room. Oczywiste jest jednak, że intencją Robitela jest, aby najnowszy film wprowadził własną franczyzę, jeśli okaże się ona wystarczająco udana. Escape Room jest zabawnie tandetnym i zaskakująco innowacyjnym filmem klasy B, ale cierpi, gdy zwraca uwagę na układanie przyszłych sequeli.

Klatka z filmu online

Film śledzi losy grupy sześciu obcych osób - studenta college'u Zoey (Taylor Russell), pracownika sklepu spożywczego Ben (Logan Miller), weterana wojskowego Amandy (Deborah Ann Woll), handlarza Jasona (Jay Ellis), robotnika Błękitnego Kołnierza Mike'a (Tyler Labine), oraz miłośnika unikania pokoju dla uciekinierów, który gromadzi się w Chicago w czasie weekendu w ramach akcji "Dziękczynienie", aby rywalizować w wyzwaniu ucieczkowych w pokoju rozrywki, gdzie nagroda dla zwycięzcy (zwycięzcy(-ów) wynosi $10,000. Konkurs prowadzony jest przez MINOS, tajemniczą organizację, która wysyła każdemu z graczy puszkę z indywidualnym zaproszeniem, aby przyszli i dowiedzieli się, czy mogą pokonać "najbardziej wciągający pokój" jeszcze i zabrać do domu nagrodę pieniężną.

Escape Room

Szybko jednak staje się oczywiste, że nie jest to zwykłe doświadczenie ucieczki w pokoju i że gracze są w realnym niebezpieczeństwie bycia zabitymi, jeśli nie znajdą wszystkich wskazówek i pokonać każdy pokój w przydzielonym czasie. Grupa uświadamia sobie również, że każdy pokój wykorzystuje niewiarygodnie zaawansowaną technologię, aby naprawdę "zanurzyć" graczy w ich odpowiednich ustawieniach.... i że ten, kto stworzył te pokoje, obserwuje je przez cały czas. Pozostawieni bez innego wyboru, sześciu obcych musi się opasać, rozwiązać każdą zagadkę rzuconą na ich drodze i sprawić, że z jakkolwiek wielu pomieszczeń ucieczki jest w jednym kawałku (lub, w razie braku takiej możliwości, żyje).

Trailery do Escape Room porównują się do Piły i - w mniejszym stopniu - Dom w głębi lasu, a oba te filmy zdają się mieć wpływ na sam film. Escape Room wkracza do prawdziwego pokoju ucieczki lub ucieczki z szału gry, który został zdemaskowany w ciągu ostatnich dziesięciu lat i zamienia go w śmiertelną rywalizację, która testuje pomysłowość graczy i czysta chęć przetrwania w sposób, który sam John Kramer prawie na pewno by zaakceptował. Elementy sci-fi i inwigilacji narracji - gdzie nieznana publiczność obserwuje każdy ruch graczy - podobnie błaga o porównanie z konfiguracją kultowej klasycznej komedii grozy Drew Goddarda. Nowy thriller Robitela nie jest ani tak makabryczny jak którykolwiek z filmów "Piła", ani tak samo refleksyjny jak "Dom w głębi lasu", ale to, czego mu brakuje w aspektach gore i meta, rekompensuje prawdziwie suspensywnymi sekwencjami i setami.