Kraina wielkiego nieba (2018)

Kraina wielkiego nieba 2018-11-30 12:45:07

Źródło: filmweb.pl oraz imdb.com

Film "Kraina wielkiego nieba" uzyskał ocenę 6.00, bazując na ocenach pozostawionych w serwisie filmweb.pl oraz imdb.com .
Decathlon PL

Chcesz obejrzeć?

Znajdź ten film na DVD lub Blu-Ray

Tytuł oryginalny

  • Wildlife

Gatunek

Produkcja

Reżyseria

Scenariusz

Obsada

Czas trwania

  • 1 godz. 44 min.

Data premiery

  • 2019-01-01

Data premiery DVD

  • 2019-01-01

Studio

  • IFC Films

Kategoria wiekowa

  • PG-13

Zobacz również

Zarys fabuły

Jeanette i Jerry są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który jednak tylko na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś - szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

Nastoletni chłopiec musi radzić sobie ze skomplikowanymi odpowiedziami matki po tym, jak jego ojciec tymczasowo porzuca je, aby podjąć się niebezpiecznej, menialnej pracy.

Recenzja

Reżyserski debiut aktora Paula Dano, Wildlife, oparty na powieści Richarda Forda z 1990 roku, napisany na potrzeby ekranu przez Dano i jego dziewczynę Zoe Kazana (z Dano również jako producentem, a Kazan jako producentem wykonawczym). Patrząc na implozję rodziny z perspektywy 14-letniego członka tej rodziny, film jest tematycznie podobny do Revolutionary Road (2008) i Blue Valentine (2010), i estetycznie podobny do teksańskich scen z The Tree of Life (2011) (detale z epoki znikają z ekranu, podczas gdy użycie dziecka jako ogniskowej zabarwia w dużej mierze to, co przedstawione). I choć Wildlife jest dziełem niezwykle nostalgicznego kina, to jednocześnie opowiada nieco postępową historię. Subtelnie przedstawiając Amerykankę na styku masywnych wstrząsów społecznych, film pokazuje niepewność, z jaką feminizm drugiej fali przejawiał się na poziomie zwykłych ludzi, zanim w 1963 roku, wraz z publikacją przełomowego filmu Betty Friedan "The Feminine Mystique", naprawdę wystartował na orbitę. Choć jest to zasadniczo studium postaci, film sugeruje również, że czysty, starannie przycięty, sztywno zdefiniowany sposób życia w stylu lat 50-tych, zbudowany wokół doskonałej rodziny nuklearnej, w którym żona musi być podporządkowana mężowi, ma odejść do przeszłości. Film jest emocjonalny, powściągliwy, powściągliwy, narracyjnie precyzyjny, nie jest melodramatyczny, zachęcający do empatii bez manipulowania publicznością. Akcja filmu rozgrywa się w Wielkim Spadku w Montanie w 1960 roku, opowiada historię peryferyjnej rodziny Brinsonów, ojca Jerry'ego (Jake Gyllenhaal), matki Jeannette (Carey Mulligan) i 14-letniego syna Joe (Ed Oxenbould). Kiedy Jerry traci pracę i wybiera się na północ, aby walczyć z pożarem lasu, coś się budzi w Jeanette, która po raz pierwszy pozwala sobie przyznać, że jest głęboko nieszczęśliwa. Za tą prostą narracją kryją się nowopowstające wstrząsy społeczne, jeszcze w bardzo wczesnym dzieciństwie, które charakteryzowałyby czas trwania lat 60-tych, a zwłaszcza wyobrażenia o tym, jaką rolę powinna pełnić kobieta w domu i sama definicja samej rodziny. Początkowo Jeanette przedstawiana jest jako kwintesencja żony i matki z lat pięćdziesiątych, niemal do zera; gotuje, czyści, myje ubrania, robi naczynia, widzi, że Joe odrabia pracę domową, a gdy Jerry traci pracę, to Jeanette wyrusza w poszukiwaniu pracy dla obu. Wie, że jej (niewypowiedziana i nieuznawana) rola w tym patriarchalnym społeczeństwie polega na tym, by trzymać rodzinę razem i nie jest to rola, która nie przypomina jej tego, co sądziła, gdy była młodsza. Chociaż ona i Jerry wydają się kochać siebie nawzajem, lub z pewnością przyzwyczaili się do tego, że wyraźnie czuje się uwięziona w swojej sytuacji domowej, więc kiedy Jerry zdejmuje błędne próby potwierdzenia jego męskości poprzez walkę z pożarem lasu, coś w Jeanette albo zatrzaskuje się, albo zatrzaskuje w miejscu, w zależności od Twojej perspektywy.Kluczową sprawą jest to, że przemiana Jeanette zachodzi tak szybko; kiedy idzie spać, jest żoną i matką, uwięzioną w swoim domowym otoczeniu, ale kiedy budzi się następnego ranka, zdaje sobie sprawę, że ma okazję ucieczki, być może najlepszej okazji, jaką kiedykolwiek otrzyma. To się buduje od lat, ale tak przyzwyczaiła się do tego, że kiedy ma szansę na zmianę rzeczy, to nawet nie rozpoznaje jej jako takiej, przynajmniej nie na początku. Jednak gdy już to zrobi, Jeanette podejmuje świadomą decyzję o zaprzestaniu pełnienia roli delegowanej przez mężczyzn. Jak wiele kobiet na półkuli zachodniej pytałoby w ciągu najbliższych kilkunastu lat, Jeanette chce wiedzieć, "czy to wszystko jest? Chce czegoś więcej niż tylko przebrnąć przez cały dzień. W tym sensie przywołuje Norę Helmer z Domu lalek Henrika Ibsena lub dowolną liczbę bohaterek Tennessee Williamsa - kobietę, która budzi się, by odnaleźć, że stała się głęboko nieszczęśliwa, pomimo tego, że osiągnęła wszystko, czego kiedyś chciała, i która wyrusza w drogę, by zmienić swój kurs. Zdeterminowana, aby ukształtować nową tożsamość, jest nieugięta, nie stanie się jedną z "stojących martwych" (termin używany dla drzew, które przeżywają pożar lasu). Film może być pozornie dramatem dojrzewania, ale kryzys egzystencjalny Jeanette jest prawdziwym mięsem i ziemniakami. To wszystko nie jest dobrze w gospodarstwie domowym Brinsona jest wspominane na scenie otwarcia, gdzie Jerry i Jeanette mają kilka niekonsekwentnych, ale zauważalnych nieporozumień w trakcie kolacji (jak to, czy Joe powinien nadal dążyć do piłki nożnej). Scena ta daje pewność i subtelność ręki, która trwa przez cały film, a reżyserska praca Dano okazuje się nieoczekiwanie wyrafinowana. Na przykład, czymś, co robi kilkakrotnie, jest to, że postacie chodzą z ekranu, by mówić, a kamera jest szkolona na Joe, gdy próbuje słuchać, z dialogiem ledwo wyczuwalnym zza krawędzi kadru.

Galera zdjęć

Serwis VODPLAY.pl sprawdza dla Ciebie, w których platformach VOD obejrzysz legalnie cały film kraina wielkiego nieba online. Reżyserem filmu jest Paul Dano. Zdecydowanie możemy zaliczyć ten film do gatunku Dramat. Cały film trwa około 1 godz. 44 min. Premiera miała miejsce w wtorek 01 stycznia 2019. Ten materiał w zależności od serwisu VOD może być dostępny za darmo, z napisami, z lektorem lub z dubbingiem. Dystrybucja filmu "Kraina wielkiego nieba" jest zapewniana przez legalne źródła. Nie zezwalamy na umieszczanie odnośników do darmowych wersji "Kraina wielkiego nieba" na serwisach typu zalukaj, cda, kinoman czy youtube.

W naszym serwisie NIE znajdziesz linków do pirackich źródeł. Bazujemy na ogólnodostępnych serwisach takich jak filmweb.pl oraz imdb.com. Linki, które są dostępne po zalogowaniu, prowadzą do autoryzowanych serwisów VOD, dzięki czemu masz pewność, że wspierasz legalną kulturę.